sobota, 3 listopada 2012

Pizza błyskawiczna

Wróciłam z zakupów zmęczona i głodna, bez najmniejszej chęci na przygotowanie skomplikowanych dań, zrobiłam więc na obiad... pizzę. Przepis na ciasto jest niezwykle prosty, czas przygotowania i pieczenia zamyka się w półgodzinie. Smak dobry, a nawet bardzo dobry.

Do miski wsypałam mąkę (na oko - tyle ile potrzeba do uformowania jednej średniej wielkości pizzy), dodałam pół łyżeczki soli, trochę przyprawy do dań włoskich, 3 łyżki oleju i ok. pół kubka wody. Zagniotłam ciasto. Rozwałkowałam je na stole na mniej więcej pięciomilimetrowy placek. Przełożyłam pizzę na blachę wyłożoną folią aluminiową i lekko posypaną mąką, aby zminimalizować możliwość przywarcia.


Po całej powierzchni rozsmarowałam pół puszki krojonych pomidorów (to bardzo ważne, pizza nie może być sucha), dorzuciłam pół puszki czerwonej fasoli, wkroiłam jedną paprykę, posypałam tofu i przyprawami. Piekłam pizzę ok. 15 minut w temperaturze ponad 200 stopni.

Wierzcie lub nie, ale pochłonęłam całą! :B

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz