sobota, 27 października 2012

Dynia faszerowana okarą

Kilka dni temu zrobiłam mleko sojowe (polecam ten przepis) i zastanawiałam się, co zrobić z jego ubocznym produktem - okarą. Przez chwilę rozważałam usmażenie kotletów, lecz ponieważ w zamrażalniku mam ich spory zapas, zdecydowałam się na mały kulinarny eksperyment...

Składniki:
1 mała dynia
ok. 3-4 szklanek okary
1 awokado
3 marchewki
1 cebula
1/2 czerwonej papryki 
olej, przyprawy

Odkroić górę dyni i wyjąć ze środka pestki - otrzymamy w ten sposób osobliwy "jadalny" garnuszek z pokrywką.
 Podprażyć na patelni okarę, dodać do niej uprzednio pokrojoną i podsmażoną na oleju cebulę, przyprawić. Wyłączyć gaz pod patelnią, dodać pokrojone awokado, marchewki i paprykę. Wymieszać. Otrzymany farsz włożyć do dyni i przykryć "pokrywką". 


Piec do czasu, aż dynia będzie miękka z zewnątrz (ok. godziny). Na ostatni kwadrans pieczenia można zdjąć górę, aby farsz z wierzchu ładnie się zarumienił.


Eksperyment się udał :) Narzeczony biorący czynny udział w przedstawionym wyżej doświadczeniu orzekł, że danie mogłoby zyskać na towarzystwie sosu pomidorowego. ;)
W najbliższym czasie planowany jest kolejny eksperyment z dynią w roli głównej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz